diumenge, 14 de novembre de 2010

Quarta sessió de psico

Benvolguts lectors, aquesta entrada correspon a la quarta sessió de psicomotricitat al gimnàs de l'escola. Com ja sabeu, és un moment molt esperat pels infants al llarg de la setmana.




Per als professionals de l'educació és un moment per observar l'infant molt privilegiat ja que ens dóna la possibilitat de veure manifestacions de les seves maneres de ser i d'estar en el món, d'expressió psicomotora i de les seves necessitats i de que els infants es sentin reconeguts en un clima de seguretat física i afectiva.





El moviment es pot observar en totes les manifestacions i activitats de l'infant, ja siguin afectives, cognoscitives, socials o motores. Amb el moviment està relacionada l'adquisició de l'autonomia personal, de les nocions fonamentals per als aprenentatges, l'adquisició del pensament conceptual, la manera de comunicar-se amb els altres, amb si mateix i amb els objectes.





Amb el moviment hi està relacionada la personalitat global de l'infant. Per això el moviment és part integrant del seu desenvolupament psicològic.




El paper de l'adult, com ha hem esmentat es basa en observar i en fer petites intervencions que ajuden a reconduir l'activitat i a donar-li més sentit. A més de ser un company simbòlic és la figura d'autoritat i de seguretat que confereix al joc un ordre i un clima que possibilita que la pràctica és dugui a terme en les condicions que requereix l'activitat.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada